2014 Canada
2014-09-14 Telegraph Cove
Op deze camping is internet wat lastig. Er mag maar een apparaat aangesloten worden en begrijpelijker wijs is dit de tablet van Ron, anders kunnen we ons blog niet plaatsen. We hebben geprobeerd om ook mijn tablet werkend te krijgen maar inderdaad dat ging niet. Kan daarom ook mijn telefoon niet gebruiken. Wederom hartelijk dank voor jullie berichtjes, heerlijk om op deze manier wat van het thuisfront te horen. Puuf je berichtjes kunnen we gewoon lezen hoor. Karin, wat geweldig dat Anne-Sophie zo trots is, wat heerlijk dat jij Marijke zo lekker aan het genieten bent met Aart in Spanje en andere Marijke, ja het weer is heerlijk maar soms is de wind een beetje koud en heb je net een vest nodig. Dees heb net ‘Ik mis je’ van Harlan Coben uitgelezen, vast ook een boek voor jou, super spannend.
Vanmorgen heerlijk geslapen tot 9.00 uur. De zon schijnt al volop. Er is ons verteld dat het uitzonderlijk mooi weer is voor de tijd van het jaar. Wij vinden dat natuurlijk helemaal niet erg. Op ons gemak ontbeten en daarna heb ik een heerlijk warme douche genomen. Niet in de camper dat is toch een beetje behelpen, wel lekker warm water maar de ruimte is nogal krap. Op deze camping hebben ze ruime douches met goed warm water en daar heb ik uitgebreid onder gestaan, kon daar ook op mijn gemak mijn haar wassen. Daarna de wasmachine uitgeprobeerd. Er wordt met alleen koud water gewassen maar vooruit het ruikt weer lekker fris. Gelezen en van het uitzicht genoten.
’s Middags eerst naar Port Mc Neill gereden en boodschappen gedaan. Wat zijn de supermarkten hier in Canada mooi, schoon en van alles voorzien. De boodschappen worden voor je ingepakt, dat kost wel wat tijd aan de kassa maar na het afrekenen loop je zo naar buiten met al je spulletjes. Onderweg naar de supermarkt hoorde we tijdens het rijden dat er wat viel, maar wat? Het bleek dat we de fluitketel vergeten waren in het kastje te zetten. Er zat ook nog volop water in, dus zowel de bank als het gangpad lag vol water. Nou ja, dat droogt wel weer.
Na de boodschappen op weg naar Telegraph Cove, een klein plaatsje waar in de winter maar 20 mensen wonen maar in de zomer door duizenden wordt bezocht. Het ligt niet zo heel ver van onze camping en de weg er naar toe is prachtig. Onderweg kwamen we langs een houtzagerij, of overslagbedrijf voor hout. Ongelooflijk als je dan ziet hoeveel hout er ligt. Op onderstaande foto kunnen jullie de treinwagons zien die volgeladen klaar staan met hout om vervoerd te worden.
Aangekomen in Telegraph Cove hebben we wat rondgewandeld. Het is inderdaad een beeldschone plek. Niet dat ik er zou willen wonen want wat moet dit een ongelooflijk afgelegen plek zijn in de winter. Nu was het alleen maar pittoresk en leuk. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot boven de 25 graden. Op een klein terrasje koffie, thee en versgebakken appeltaart gegeten. Terug naar de camping en weer gelezen, het boek was zo spannend. Volop in de zon, hoe lekker wil je het hebben. Ron was aan het proberen om een zeehond op de foto te krijgen die in de baai voor ons zwemt. Niet gelukt de zeehond was Ron steeds te snel af. Tot ruim 19.00 uur buiten gezeten! Het afkoelen gaat wel heel snel, voor je het weet is het opeens koud. Tijd om naar binnen te gaan.
Op de foto zie je het zeilschip waar we morgen mee worden opgehaald voor de whale watching. Kijken we naar uit. Overmorgen een lange rit voor de ferry naar het vaste land. Eigenlijk zijn we te lang gebleven op Vancouver Island maar het is hier zo mooi en het weer is zo fantastisch. Straks moeten we nog haast maken om te zien wat we nog graag willen zien en dat is nog meer dan genoeg.