2019 USA
2019-05-04 Yosemite Park
We gingen vannacht om vijf uur naar bed, Nederlandse tijd wel te verstaan. Hier is het 9 uur vroeger. Dus hier was het 8 uur ’s avonds . Het bed lag prima maar desondanks waren we om 1 uur ’s nachts weer klaarwakker. Uiteindelijk zijn we gewoon lekker blijven liggen en vielen we met tussenpozen in slaap. Om half 7 was het echt klaar en zijn we ons op ons gemak gaan douchen en om 7 uur zaten we aan het ontbijt. Wat helemaal niet verkeerd was. Daarna moesten we ons nog vermaken tot 10 uur. Dan zouden we door een taxi opgehaald worden om naar het camper verhuurbedrijf te gaan. Naomi via de whats app video gesproken en lekker berichtjes gelezen en weggestuurd. Nu kan het nog want de Wifi is uitstekend. Daarna tv gekeken want er was een klusprogramma.
Ik zou hier echt geen tv kunnen kijken, het programma duurde een half uur en daarvan was er 20 minuten reclame en ik overdrijf echt niet. Waar ging die reclame met name over, nou het is heel lastig om heel veel groente te eten dus daar zijn pillen voor, net zoals er pillen zijn om je hersenfunctie te verbeteren, pillen om een hartinfarct tegen te gaan, proteïne drankjes om nieuwe cellen aan te maken en pillen die je kunt slikken als je borstkanker hebt, wel eerst even overleggen met je arts. Het ging alleen maar over pillen, ongelooflijk, oh ja en koekjes.
Klokslag 10 uur was de taxi er en a 110 dollar zijn we naar het verhuurbedrijf gebracht, de rit duurde ook wel ruim een half uur. Daar aangekomen kwam ik na 20 minuten tot de ontdekking dat ik mijn rugzakje in de taxi heb laten liggen, godsamme. Mijn zonnebril, mijn gewone bril, Paracetamol en mijn bloeddruk pillen zaten er niet alleen in maar ook mijn rijbewijs en bankpas. De jongen van het verhuurbedrijf was ontzettend behulpzaam en kwam er via het hotel achter welk bedrijf ons had weggebracht. Tja de taxi kwam terug en dit duurde meer dan een half uur en kostte ons wederom 110 dollar, oh wat erg. Maar goed ik heb mijn tas terug en we kunnen op weg.
Ik benijd Ron niet om met zo’n groot ding te rijden en het is ook nog eens hartstikke druk. Eerst maar naar de supermarkt. Ondanks alle reclame over pillen die je moet slikken, wordt je hier weer doodgegooid met glutenvrije en organische producten.
Na voor ongeveer 3 dagen eten te hebben ingeslagen , inclusief een enorme fles Bacardi en een hele grote fles Sauvignon Blanc, gaan we echt op weg. Hoewel eerst komt er nog een trein door de straat geraasd, met en ik overdrijf niet 50 wagons.

De weg is superslecht en alles rammelt in de camper. Vijf rijen drukte en ondanks dat Ron 75 kilometer alleen maar rechtdoor hoeft te rijden, is dat nog niet zo makkelijk. De weg versmalt een aantal keer en het verkeer raast zowel links als rechts langs je heen. Verder is het een beetje troosteloze bende waar we doorheen rijden. Na deze buitenwijken rijden we denk ik wel 30 kilometer langs alleen maar kersenbomen, met af en toe ook walnoten- en amandelbomen. Ook komen er diverse kerken voorbij, in één dorp zelfs vier naast elkaar en huizen ho maar, waar wonen die mensen?? Gaandeweg wordt de weg beter en de natuur mooier, eerst nog een weg vol verschrikkelijke bochten (zonder vangrail) en dan zijn we bijna in Yosemite Park. Oh wat is er goed te zien dat hier vorig jaar zulke enorme branden zijn geweest, heel erg, zoveel zwart geblakerde bomen
De camping was snel gevonden en we konden de camper nog op één van de weinige vrije plekjes neerzetten. We hadden vooraf geboekt , dus er was wel plek maar het was even kijken waar. Er is een stroomstoring en er is ook geen Wifi. Ben gaan koken met een lekker glas wijn onder handbereik. Het eten smaakte goed en we kwamen erachter dat we geen theedoek en vaatdoek hebben alsook geen afwasmiddel. Nou ja, dat moet de volgende boodschapbeurt maar gekocht worden. Nu toch alvast maar de wetenswaardigheden van vandaag opschrijven terwijl ik buiten zit. Het begint koud te worden dus ik ga zo naar binnen. Ron heeft thee gezet dan warm ik weer wat op. Morgen het park in. Jammer genoeg heeft hier iemand nu retehard muziek aan, waarom doe je dat in zulke mooie natuur. Het duurt nu al enige tijd en ik ben benieuwd wanneer het ophoudt. Hopelijk duurt het niet lang meer.