2019 USA
2019-05-06 Een vreemde dag
Het klinkt zo oudbollig maar gisteravond zeiden we om 9 uur ’s avonds tegen elkaar, we zijn moe en zijn we gewoon lekker naar bed gegaan waar we als een blok in slaap vielen, hahaha. Dit betekende wel dat we om half zes klaarwakker waren. Het begint dan licht te worden buiten. In het plafond zit een dakraampje waarvoor geen gordijntje zit, wel jammer dat het melkglas (plastic) is, anders hadden we vanuit ons bed naar de sterrenhemel kunnen kijken. Ron is er uit gegaan en ging als eerste onder de douche. Ik bleef nog lekker liggen en dat kwam goed uit, had het water voor de douche weer tijd om op te warmen want ik wilde ook mijn haar wassen. Ik wilde natuurlijk niet opeens onder een ijskoude straal staan. In bed mijn eerste kop thee van de dag genuttigd. Gek dat met zo weinig doen toch de tijd nog zo snel gaat. Om 8 uur zaten we gewassen en gestreken aan het ontbijt. Daarna alles afgekoppeld en gingen we op weg naar een nieuwe camping die in de buurt van Visalia en dus het Sequoia National Park ligt.
Er waren twee routes om uit te kiezen, één via de snelweg en een toeristische route. We gingen voor de toeristische. Het was een weg met veel bochtjes en veel hillie billie dorpen. Jongens ik zou hier niet in een dorp willen wonen, de huizen lijken het meest op houten caravans en zijn niet alleen slecht onderhouden maar meestal ook in de meest afschuwelijke zandkleur geschilderd. Opvallend is dat er bij de slecht onderhouden huizen wel vaak een prachtige auto voor de deur staat. Ik zou toch liever een groter huis hebben. Wat ook opviel is dat al die piepkleine dorpjes waar we doorheen reden wel allemaal een museum hadden. Na één van de dorpjes bleek de weg die wij moesten hebben sinds 29 april afgesloten te zijn. Gelukkig gaf de routeplanner een alternatieve route aan (waar zouden we zijn zonder routeplanner). Deze weg was goed te rijden maar was kilometer na kilometer alleen maar iets glooiend met veel geel gras en veel eikenbomen.
Dit vind je 10 kilometer mooi en daarna wordt het toch vrij snel ééntonig. Gelukkig hadden we nog eenmaal een mooi uitzicht.In dit landschap stonden af en toe wat koeien en voornamelijk kerken. Hier ben ik nog het meest verbaasd over, waar wonen de mensen die naar deze kerken gaan. Ik kon in dit landschap geen dorp ontdekken. De weg leidde naar een snelweg die we, helaas pindakaas, nog 150 kilometer moesten volgen.
De snelwegen die we tot nu toe hebben gehad zijn zo verschrikkelijk slecht, alles rammelt in de camper en je hobbelt maar door over die slechte stukken. Daarbij is het verschrikkelijk druk en razen de enorme vrachtauto’s je aan alle kanten voorbij. Ik hou hier helemaal niet van en voel mijn humeur naar het nulpunt zakken.
Niet richting Ron want die moet het maar doen op die vreselijke weg maar waar is die mooie natuur die we zo graag willen zien. Tussendoor gestopt bij MacDonalds (je moet toch wat). In een notendop, we hebben 150 kilometer lang afwisselend kersenbomen en druivenstruiken gezien (lekker zo vlak bij de snelweg), in de middenberm 150 kilometer lang bloeiende oleanders (mooi, maar ook dat heb je na 10 kilometer wel gezien) en honderden vlindertjes die te pletter sloegen tegen de autoruiten. De natuur stelt niets voor en we gaan ons afvragen wat voor camping we gaan aantreffen.
Na de 150 kilometer verlaten we de snelweg en is het nog drie kilometer naar de camping. Het lijkt er niet op dat we überhaupt ook maar in de buurt zitten van het Sequoia National Park. Ron begint aan zichzelf te twijfelen, heeft hij het zo fout bedacht om deze camping te boeken. Na een dorp ingereden te zijn blijkt de camping midden in het dorp te liggen. Dit is even slikken, we staan hier ook twee nachten. Als Ron gaat inchecken vraagt hij of we hier wel goed zitten. Jazeker, zegt de mevrouw, weliswaar moeten we morgen nog bijna 65 kilometer rijden maar dit is één van de dichtstbijzijnde campings. Inmiddels is het ruim drie uur en erg warm.
Eerst maar even de airco aan en bijkomen. We gaan nu nergens meer naartoe, vanmorgen begonnen met het tweede boek van de zeven zusters, had gelijk zin om verder te lezen. Dat ga ik dus ook met de resterende tijd hier doen, heerlijk lezen. Morgen weer een dag met als het goed is het zien van de oudste Sequoia ter wereld. Wat wel weer fijn is aan deze camping is dat je in je camper een prima Wifi verbinding hebt. Plotseling was de plek naast ons bezet, leuke stap terug in de tijd. Een Morris minor die we vroeger ook hadden thuis.