2019 USA
2019-05-28 Camper inleveren en naar hotel in San Francisco
Na echt heel erg lekker geslapen te hebben om 7 uur opgestaan. De laatste uurtjes in de camper breken aan. We ontbijten, ruimen de laatste spullen op en rijden om 8.30 uur de camping af. We hoeven maar 65 kilometer naar het verhuurbedrijf te rijden.

Het is druk op de weg maar niet overdreven druk. Op een gegeven moment liggen er honderden meters lang allemaal samengeperste blikjes op de weg. Die is een vrachtwagen verloren (er wordt hier statiegeld gevraagd voor blikjes waar frisdrank etc in heeft gezeten) en die heeft het waarschijnlijk een tijdje niet eens in de gaten gehad. Zal zijn baas niet leuk vinden want wij denken dat het schoonmaken van de weg wel op het bedrijf verhaald zal worden.
Om iets over tienen reden we het terrein van het verhuurbedrijf op (je moest voor elf uur de camper weer inleveren). Mooi op tijd en we werden ontvangen door een alleraardigst meisje die de inspectie deed. Niks te melden, we hadden geen schade, en er was niets kapot. Er is 3055 mijl gereden (rond de 4500 kilometer). Ons pakket was 3000 mijl, dus er moet nog 24 dollar bijbetaald worden. De ene na de andere camper komt binnen. Wij hebben er tijdens het afhandelen 14 gezien. De mevrouw achter de balie vertelde dat er nog 25 binnen moesten komen. Het was dit jaar (tot nu toe) de drukste dag met terugkerende campers. Wat een business toch. De campers gaan gelijk door de wasstraat en daarna komen er schoonmakers met hun karretje om de binnenkant weer spic en span te maken zodat de camper weer de verhuur in kan.
Gelukkig kunnen we direct in een klaarstaande taxi naar ons hotel The Stay Pineapple. Het is weer een aardig ritje voor we er zijn, maar om 12 uur lopen we de lobby in. Er staan zowel een ontzettend aardig meisje als jongen achter de balie. Ze gaan vast naar dezelfde kapper want beiden hebben precies dezelfde bijzondere rode haarkleur( en donkere uitgroei). We hebben geluk want de kamer is al klaar en we mogen erin. Het is een mooie kamer en wat vooral fijn is een heerlijke douche. Dat ging ik als eerste doen, een heerlijk lange hete douche genomen en uitgebreid mijn haren gewassen. Niet onbelangrijk, er is een hele fijne föhn.
Na wat getut te hebben op de kamer gaan we op weg naar China Town. Er schijnt een zonnetje en het is rond de 20 graden. Lekker weer om in een stad rond te lopen. De stad bevalt meteen, het straalt iets gezelligs uit. We lopen het eerste stuk fout. Een mevrouw ziet ons op de kaart kijken en komt vragen of ze ons kan helpen (zo lief). Ze geeft als tip, dat we beter de bus kunnen nemen (en waar we op moeten stappen) omdat we anders omhoog moeten lopen en “that’s hell” zei ze.

Eenmaal in China Town aangekomen zijn we Google gaan gebruiken. Zo makkelijk dat je die ook op lopen kunt zetten. We waanden ons weer op vakantie in China. Een heksenketel was het er, overvolle winkeltjes en heel veel Chinezen. Leuk hoor. Onze magen wilden graag wat input. We kwamen langs een klein eettentje waar we binnen aan een tafeltje konden zitten. We bestelden Chicken Noodle soup. We kregen er thee bij van het huis. Het was een medium bowl. Ik weet niet wat large geweest moest zijn maar dit was zoveel dat we het niet eens op kregen. Het was erg lekker.
Verder hebben we wat winkeltjes bekeken en vonden we het wel welletjes. We liepen weer terug naar het hotel (we zitten best centraal en als we goed gelopen waren of gelijk Google hadden gebruikt waren we heel snel in China Town geweest). Vlakbij ons hotel zitten ook de hele grote merken: Cartier, Fendi, Valentino, Chanel etc. Je durft amper de winkel in te kijken, overal staan, niet één maar verschillende bodyguards. Allemaal in pak, allemaal een oortje in pfffff. Om 5 uur liepen we het hotel weer in. Even lekker bijkomen van alles en dan gaan we een leuk eettentje opzoeken.
Tussen twee haakjes; ons hotel heeft een prachtige muurschildering op de zijkant van het gebouw zitten. Je ziet overigens veel muurschilderingen, heel leuk. We gaan op tijd naar bed. Morgen moeten we vroeg opstaan want om half 8 worden we opgehaald voor een excursie door de stad, waarbij we onder andere naar de gevangenis Alcatraz gaan. Hoe toepasselijk op onze 34e trouwdag hahaha. In het hotel serveren ze geen ontbijt dus het is handig om voorafgaande aan de excursie ergens wat te gaan eten. Wordt vervolgd.