2020 Thailand
2020-02-29 Chang Mai naar Kao Sokh
Vandaag is George jarig en wordt hij 40 jaar. Omdat hij heel officieel alleen tijdens schrikkeljaren jarig is wordt hij nu 10 jaar. Gisteravond voor de zekerheid al gebeld om hem te feliciteren. We gaan naar een plek waar we waarschijnlijk geen hele goed WiFi ontvangst zullen hebben. Wonder boven wonder heb ik als een roos geslapen. Vanmorgen om 7 uur opgestaan om de koffer in te pakken. Heel snel om 8 uur Conny en Gert gedag gezegd die al op weg gingen naar het vliegveld. Voor de zekerheid alleen geroosterd brood gegeten.
Om 9 uur stond er een busje voor ons klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Alles liep gesmeerd, de vlucht vertrok om half 12 en kwam 20 minuten eerder dan gepland, om 13 uur aan in Surat Thani. Bagage was er heel snel en buiten stond alweer een mannetje op ons te wachten met een bordje NRV in zijn hand. We werden in een mooie Toyota Landcruiser weggebracht naar Kao Sok Jungle Resort. De auto rit duurde ruim anderhalf uur en toen kwamen we op een droomplek aan.
Het resort is heel eenvoudig (zie fotoalbum) maar zo ontzettend leuk en het ligt echt midden in de jungle. Paul stond ons al op te wachten en we kregen de sleutel van één van die leuke huisjes. De lunch, een heerlijke clubsandwich, werd naar ons huisje gebracht. Dit moesten we snel opeten want we zouden alweer opgehaald worden voor een kanotocht door de jungle. In het huisje zitten veel Gekko’s die steeds van die grappige tjek tjek geluidjes maken.
Met een ouwe auto (met laadbak) werden we naar de rivier gebracht. Hier lagen de kano’s op ons te wachten. Een werkelijk schitterende tocht over het water gemaakt. We zijn nogal wat dieren tegengekomen. Om te beginnen mijn grootste nachtmerrie. Er was geen visje te zien in de rivier, tot er wat visvoer in werd gegooid, het kolkte meteen van de vissen. Ik heb mezelf overwonnen door het te fotograferen en ook nog te filmen. Het leken er wel duizend. Daarna een slang (maar ik kon hem niet echt zien in de boom), toen een King Fischer (blauwe ijsvogel) veel mooie groene vlindertjes, twee maal een varaan en een Gibbon.
Halverwege werden we uitgeladen, waarbij één van de dames bij het optrekken uit de kano, een enorme scheet liet. Ik was blij dat ik het niet was! We moesten een stukje omhoog lopen naar een hutje waar ze in bamboestengels op een vuurtje water voor ons kookten. Hierna werd er koffie en thee gezet en kregen we deze in een stuk Bamboe die als beker werd gebruikt, heel leuk want we mochten de beker houden. Na nog een stukje genieten op het water was het eindpunt bereikt en werden we door Paul opgewacht om weer teruggebracht te worden naar het hotel.
In het huisje onder een heerlijke douche gestaan (deze zit wel aan het huisje vast maar is ook buiten). Om 7 uur heel wat treden naar beneden omdat het restaurant een stuk lager gelegen is. We moeten voor half 8 besteld hebben. Er was een abnormaal grote keus, ik denk dat we uit wel 100 gerechten konden kiezen. Ik heb een echt verukkelukke curry met kip, kokosmelk, aardappel en geroosterde pinda op, voor de vreselijke prijs van 6 euro.Morgen om half 7 opstaan. We gaan een prachtige dag tegemoet, waarin we veel gaan varen. Het verhaal volgt, welterusten.