2020 Thailand
2020-03-03 Krabi
Maandag 2 en Dinsdag 3 maart

Gisterochtend werden we om half elf opgehaald door weer een super de luxe busje om naar Krabi vervoerd te worden. Dat was nog een aardig ritje. Na onderweg nog een keer gestopt te zijn voor koffie en thee kwamen we rond half drie aan in het Holiday Inn. Mooie kamers en een super douche. Na wat gerommeld te hebben zijn we naar een café aan de overkant van de weg gegaan om daar de zonsondergang te bekijken. Helaas waren er net te veel wolken om een echte mooie ondergang te zien.
Maar goed, de wijn was lekker en we hebben er ook maar wat gegeten. Na het eten zijn Yvonne en ik nog wat winkeltjes gaan bekijken maar we vonden het niet veel soeps en het was ontzettend warm. Om 9 uur waren we alweer terug in het hotel. Krabi heeft een niet erg groot strand en ik vind het erg toeristisch. Geeft niet want vandaag hebben we een heerlijke dag op het water doorgebracht.
Na een goede nachtrust werden we weer om 6 uur gewekt. Om half 8 werden we opgehaald en naar een haventje gebracht waar er een speedboot op ons lag te wachten. Met volle vaart werd er eerst een uur gevaren over de zee, tot we bij de Phi Phi eilanden aankwamen. Jongens wat was het mooi, spierwitte strandjes, apen die gewoon in zee zwommen of op de boten probeerden te komen, en heel veel vissen!.
Er werd regelmatig een stop gehouden om te snorkelen. Iedereen lag tussen de vele vissen, ik heb ze van een veilige afstand bekeken, ik ben het water niet in geweest. Nou ja één keer op een plek waar nauwelijks vissen waren heb ik het aangedurfd om toch maar mezelf even onder te dompelen.
Op Koh Phi Phi konden we koffiedrinken en wat rondlopen, daarna na weer een tijdje gevaren te hebben, kregen we een lunch op het strand. Rijst met twee curry’s en kippenpootjes. Hoe ze het warm hebben gemaakt mag Joost weten maar het was warm en erg lekker. Daarna nog diverse stops gemaakt om te snorkelen of op een strandje rond te lopen. Ook hebben we nog aan Thais wadlopen gedaan.
Je kon tussen twee eilandjes heen en weer lopen in heel ondiep water. Wat een heerlijke dag. Om half 6 werden we vlak bij het hotel afgezet door de boot. Nog even tot kniehoogte het water in en via het strand naar de weg van het hotel.
Snel gedoucht want misschien troffen we vanavond wel een mooie zonsondergang. Je moet dan niet later zijn dan kwart over zes. Het was vandaag helaas weer wat bewolkt maar de zonsondergang was gelukkig toch mooier dan gisteren. Aan de boulevard lekker gegeten en toen nog heel even naar de nachtmarkt.
We waren zo moe en het was zo warm dat we wederom om 9 uur in het hotel terug waren. Zoals jullie zien geen spectaculaire dingen gedaan wel een heerlijke en mooie dag gehad, zie de foto’s.

Morgen nog een rit van 4 uur naar Phuket en dat worden dan de laatste paar dagen. De vakantie vliegt voorbij.