2013 Vietnam Cambodja Thailand
2013-02-25 Op weg naar vietnam
Vanmorgen op tijd opgestaan zodat we rustig konden douchen, ontbijten en de laatste spullen konden inpakken. Nick en Naomi zouden ons naar Schiphol brengen. Nick reed gelijk weer terug naar huis en Naomi ging nog mee naar binnen ( met Beer waar ze veel bekijks mee had, iedereen wilde hem wel even aaien). Al snel zagen we Marijke en Wim, idioot toch dat je nicht en haar man precies dezelfde reis gaan maken! Bij de Fox balie onze paspoorten opgehaald met een mooi visum voor Vietnam. Nog even met zn allen koffie gedronken en afscheid van Naomi genomen. Taxfree een fles whisky gekocht en ook nog een kussentje met van die kleine korreltjes er in omdat dit zo lekker moet liggen. Dan gaat de tijd toch opeens snel.
Om 11.30 uur konden we boarden. We vliegen met een airbus. Ron en ik zitten naast elkaar. Marijke en Wim zitten aan de andere kant maar ook lekker naast elkaar, er tussen zit zon rij van vier stoelen ben blij dat we daar niet zitten. Om 12.30 uur gaan we taxien. Het lijkt er even op dat we rijdend naar HongKong gaan. Het wordt dus de Polderbaan. Opeens beginnen de motoren te brullen, yes we gaan. Ik blijf het stijgen altijd leuk vinden, doet me denken aan een raceauto.
We krijgen al snel een warme maaltijd. Niet slecht, eerst een kleine aardappelsalade met garnalen, daarna citroen-kip met rijst en groente en als toetje een ijsje. Om 15. 00 uur gaan de lichten al uit en wordt alles donker gemaakt maar ja, je hebt natuurlijk helemaal geen slaap. Dan maar even bekijken wat voor films er zijn. Er zijn ook een aantal films bij die net in de bioscoop zijn of nog moeten komen. Ik kies voor Lincoln. Oke, daar kreeg ik slaap van. Ik heb hem afgekeken maar zou hem nooit in de bioscoop gaan kijken. Ondertussen wat te drinken gehaald. We krijgen regelmatig water. Ron zit allemaal afleveringen van een Deense detective te kijken op zijn tablet. Ik ga maar weer voor een film. Nu kies ik voor Disney, ha,ha.
Ik bekijk Assepoester, jeugdsentiment en nu zie je ook dat het best ouderwets is. Daarna maar weer even een wandelingetje. Libelle gelezen. Ik begin me te vervelen. Het is 20.00 uur, dus we moeten nog even. We hebben een rustige vlucht. Oh terwijl ik dit zeg hebben we turbulentie. Ze komen langs dat we onze riemen om moeten doen dus ze verwachten blijkbaar nog meer turbulentie. Ook een hoop jankende kinderen. Ron heeft o.a. de top 40 voor me op de tablet gezet. Daar zit ik nu naar te luisteren. Ondertussen typ ik dit verhaal. Wat kun je toch een lol van een tablet hebben.
Het is kwart over negen en we moeten nog twee en half uur vliegen, bah. Het is 7 uur later in HongKong ( nu is het er kwart over vier s nachts). Er is nu een kind aan het gillen, ik hoor het door mijn koptelefoon. Zullen de ouders ook niet echt blij mee zijn. Ik ook niet overigens. Als het goed is krijgen we straks nog een ontbijt. Van mij mag het, ik heb al twee uur zin in eten!! Ik ga denk ik maar weer een film kijken.
Lekker ontbijt gehad en buiten hadden we een prachtige lucht van de opgaande zon. HongKong is een enorm vliegveld en heel onpersoonlijk. Bij Starbucks koffie en thee gedronken. Jeetje alweer tijd om naar Saigon te vliegen. Wederom een airbus maar nu een kleinere. Na twee uur vliegen en een echt heel vies ontbijt arriveren we in een bloedheet Saigon. Onze groep bestaat uit 18 mensen. Ik denk dat we aan onze reisleider moeten wennen want hij praat niet snel maar hij herhaalt het ook nog allemaal drie keer. Daarnaast hebben we een lokale gids, een chauffeur en een busboy, het woord alleen al.