2013 Vietnam Cambodja Thailand
2013-03-01 Op weg naar het strand
Het is alweer vrijdag en ja daar ging de wekker weer om half zes. Vroeg hoor. De vorige avond de koffer maar even opnieuw ingepakt, wat wordt een koffer toch een zooitje als alles er in moet blijven zitten. De koffers moesten vandaag om 6.30 uur op de gang zijn gezet. Omdat het hotel aan een drukke straat ligt mag de bus er maar kort staan, de koffers moeten er dan ook snel in gezet kunnen worden. Lekker ontbijtje gehad. Je kunt de vreemdste dingen krijgen, een soort pannenkoekjes met vis en devils fruit, soep, curry, maar ook gewone dingen, zoals geroosterd brood, gebakken eitje, jam etc. Om 7.15 uur gingen we op weg naar Pan Thiet ( spreek uit als Pan Tjet).
Jeroen had al overlegd met ons of we vandaag drie dingen wilden zien. Eigenlijk moest dit verdeeld worden over twee dagen maar hij dacht dat wij een hele vrije dag ( aan het strand) wel fijn zouden vinden. Dat had hij goed gedacht! Het verkeer was wederom een chaos, nu kwam er ook nog eens bij dat er op snelweg 1 ( zo heet de weg waar wij over reden) in en rond Ho Chi Min stad maar 40 km per uur gereden mag worden en daarbuiten maar 70 km. per uur. Deze regel bestaat al een aantal jaar maar de bekeuring was dertig euro als je te hard reed ( maakt niet uit hoeveel te hard, de 40 of 70 overschrijden en je kreeg deze bekeuring. Sinds een aantal maanden hebben ze deze bekeuring verhoogd naar 2000 euro en een jaar je rijbewijs kwijt!! Jullie begrijpen dat de chauffeur ( ook al kon het) geen kilometer te hard reed. Daarom nam de afstand ( 260 km) wel enige tijd in beslag.
Onderweg weer wat gedronken en de eerste smerige wc gezien. Omdat de reis zolang duurde waren we pas om 14.30 uur zover om te lunchen. Ik kon er niets aan doen maar ik heb regelmatig onderweg liggen slapen. De lunch was overigens heerlijk. Daarna een vissausfabriekje bekeken. Rook heerlijk dat begrijpen jullie. Het lukt momenteel niet om fotos bij dit blog te plaatsen. Jammer genoeg krijg ik ook geen verbinding met facebook, kan jullie dus geen fotos laten zien. We hebben ook nog een haven bezocht vol met prachtige vissersbootjes. Voordat we naar ons hotel werden gebracht zijn we nog langs zandduinen gereden.
Heel mooi om te zien. Je kon er bovenop klimmen en er dan op een zeiltje vanaf roetsjen. Daar voelden we ons geen van allen tot aangetrokken. Wij hebben lekker in een cafeetje wat gedronken en ons vermaakt met een schattig babytje en een hangmat. Bij veel restaurantjes en cafeetjes langs de weg hangen namelijk hangmatten, waar je regelmatig ( meestal mannen) in ziet liggen. Marijke heeft een foto gemaakt terwijl ik er ook lekker in lig te schommelen.
Om 17.00 uur arriveren we bij ons hotel en wat voor hotel, Bamboo Village. Het is prachtig. Met balkon, zwembad en strand naast de deur, wat wil een mens nog meer. Allerlei tropische geluiden, geuren en heel veel vleermuizen, wat fantastisch! Wat gerommeld, o.a. de vorige blog afgemaakt en een stuk van dit verslag getypt. Om 19.00 uur gaan eten. Er is een leuke hoofdstraat, met veel reclames, lichtjes heel veel lichtjes, winkeltjes en restaurantjes.
Heerlijk mie met garnalen gegeten. Nog wat rond gelopen en nu op het balkon dit verslag afmaken. Naast me een kop thee en whisky cola. We zitten overigens in het midden van Vietnam en dat is het warmste gedeelte. Ik zag dat het bij jullie ook wat warmer gaat worden. Ik kreeg Facebook niet geopend hier dus jammer genoeg kan ik nog geen fotos meesturen. Dees, Annelies en Naomi jullie berichtjes komen goed binnen, dank je wel, leuk om te lezen.
Zo ik stop er mee ga nog even lekker lezen. Voor morgenochtend hebben we net een massage van 2 uur afgesproken, lichaam, gezicht, handen en voeten. Wat wil een mens nog meer ik voel me bevoorrecht.