2013 Vietnam Cambodja Thailand
2013-03-14 Bangkok, een dag met een nare bijsmaak.
He jongens, waarom gaat de tijd toch zo snel als je vakantie hebt?? Vandaag is de laatste dag met de volledige groep. Morgen als we naar ons strandhotel worden gebracht dan gaan we naar drie verschillende hotels. Een aantal gaan er naar het hotel wat er vast bij inzit, twee gaan er naar het Hilton en wij gaan met Marijke en Wim naar het Anatara, volgens Marijke het mooiste hotel in Thailand. De groep bestond uit 18 personen en ging heel harmonieus met elkaar om. Jeroen was een prima reisleider die heel erg zijn best heeft gedaan om het iedereen naar de zin te maken. Morgenochtend zien wij hem nog even om gedag te zeggen en dan stapt hij op het vliegtuig naar Nederland. Hij heeft twee groepen achter elkaar gedaan. Eerst drie weken Maleisië, Thailand en toen direct er achteraan onze groep. Ik geef het je te doen, vooral als je de griep hebt als je start met je nieuwe groep.
Vanmorgen leek de dag met een redelijke temperatuur te beginnen, er waaide een lekker windje. Dat bleek schijn, het is vandaag bloed verzengend heet geweest. Als start gingen we naar het koninklijk paleis. Wat een goud en glitter. Wel hartstikke mooi om te zien hoor, begrijp me niet verkeerd maar op een gegeven moment ben je verzadigd door alle pracht en praal. Daarbij liepen er zoveel mensen rond. Met name de Japanners zijn heel onbeschoft, ze lopen maar rond met die idiote parapluutjes van ze, dringen voor en staan regelmatig op je voeten. Er vroeg wel een Japans meisje aan mij of ze met me op de foto mocht!! Heb ik gedaan hoor, zo naar ben ik nu ook weer niet. Er gebeurde nog wat grappigs. In een van de gebouwen staat de beroemde Emerald Boeddha. Binnen mag je jammer genoeg niet fotograferen.
De gids zei dat het wel van buitenaf mocht, dus ik maak een foto in de deuropening. Dat bleek niet te mogen, de soldaat die er zat zei dit tegen me, no pictures, no pictures! Het was een oudere man, dus ik verontschuldig me duizend keer en zei dat ik het verkeerd had begrepen. Toen gaf hij me een paar tikken op me kont zogenaamd als straf en zei hij dat ik naar binnen kon. Ha,ha, voor hetzelfde geld had hij mijn fotokaart verwijderd! De Boeddha krijgt drie maal per jaar nieuwe kleren aan, dit wordt hoogstpersoonlijk door de koning gedaan, niemand anders mag dit. Achter het paleis wat we gezien hebben woont hijzelf in een prachtig gebouw wat op een oud Frans kasteel lijkt. Ik zal een paar foto’ s op het blog zetten van het paleis want we hebben er wel ongelooflijk mooie dingen gezien.
In het restaurantje heeft hij nog betaald en direct toen we aanmeerden miste hij het. Jezus wat baal je dan, 200 euro weg. Gelukkig geen pasjes etc. Ron voelde zich zo rot. Jeroen zei dat de mensen er op lopen. Ze kijken als je afrekent waar je je geld stopt en in de drukte slaan ze toe. Tja we hadden wel een andere bestemming geweten voor het geld maar we gaan niet onze vakantie laten verpesten door een stel klootzakken. De groep leefde wel erg met ons mee. Na de tempel zijn we gaan lunchen in een heel klein achteraf straatje. Heerlijk gegeten. Terug naar het hotel, waar we een dutje hebben gedaan.
Om Half zeven moesten we klaarstaan voor het afscheidsdiner. Een dinner cruise op de rivier. Nou, wat zal ik er van zeggen. Het stond in geen verhouding met Vietnam. Het eten was zeer matig, de rivier onrustig en er was geen muziek. Al kun je hier ook wel weer lol om hebben. Om 21.00 uur waren we weer bij het hotel. Naast het hotel zit een barretje en daar hebben we met z’n allen wat gedronken. Was erg gezellig. Nu dit verslag en dan naar bed. Morgen moeten om half negen de koffers klaarstaan en om half tien vertrekken we richting Hua Hin, een tocht van ongeveer twee uur. Als alles goed gaat liggen we morgenmiddag op het strand yeahhhh.