2013 Vietnam Cambodja Thailand
2013-03-19 Anatara Hotel
Laatste volle dag in Thailand. Redelijk geslapen vannacht. Wat hebben we gekotst en…..Hoe mooi de kamer ook is, als je meer dan 24 uur in bed hebt gelegen dan is het matras toch wel erg hard. Dit is me de hele reis opgevallen, overal waar we geslapen hebben waren de matrassen hard. Oh, wat zal ons eigen bed straks weer lekker liggen. Om 6.00 uur zat ik al buiten, ik heb genoten van het naar de zee kijken waar de vissers in kleine bootjes bezig waren, een prachtige zonsopgang gezien. Ik voel me in ieder geval beter dan gisteren. Nog niet helemaal je van het maar oké. Als ontbijt een bruine boterham met kaas en yoghurt gegeten, ging er toch wel tegen heug en meug in.
Hierna lekker met Marijke die zich nog steeds misselijk voelt op het strand gelegen. In de schaduw en met een heerlijk windje wat uit zee komt. Niet meer geluncht, moest er niet aan denken. Om 17.00 uur het hotelbusje naar Hua Hin genomen waar we gaan eten en voor de laatste keer de markt af gaan struinen. We zijn eerst naar het treinstation geweest. Dit was erg leuk om te zien omdat het helemaal van hout is en ik denk dat het in de jaren 30 is gebouwd. Daarna op de markt een restaurantje opgezocht, waar ze verse kreeften en Tiger Prawns op de gril klaarmaakten. De laatste hebben Ron en Wim genomen, flinke knapen die ze zelf mochten uitkiezen.
Marijke en ik waren geenszins van plan om nog iets van vis en/of garnalen te eten en hebben het op patat en brood gehouden. Smaakte niet geweldig en viel als een blok beton op onze maag. Marijke en ik zijn nog even samen de markt overgegaan. Heb nog wat dingetjes voor Nick en Naomi gekocht. Moet eerlijk zeggen dat er ook heel erg veel troep verkocht wordt. Voor mijn souvenirs kastje heb ik ook nog wat gevonden. Marijke voelde zich weer zieker worden dus besloten we om de taxi te nemen en terug te gaan naar het hotel. Het Anatara resort was prachtig maar ik zou zelf Hua Hin nooit als strandbestemming kiezen, daar is het gewoon niet mooi genoeg voor.
Straks naar de receptie om dit verhaaltje te plaatsen met wat laatste foto’s. Dan de koffer een beetje fatsoenlijk inpakken. Morgen worden we om 13.00 uur opgehaald en mogen we ons opmaken voor een lange reis. Eerst drie uur naar het vliegveld, dan weer naar Hongkong en vandaar uit naar Amsterdam. Voor ons is het dan de volgende dag 12.30 uur maar in Hollandse tijd komen we om 6.30 uur aan. We zijn dus 24 uur onderweg dat is nou weer minder, maar goed aan alles komt een eind. Waar ik echt niet naar uit kijk is het weer! Want het wordt maar niet warmer in Nederland. Wie weet, knapt het op als we aankomen. Want dat is goed bevallen hoor in een wintermaand naar de zon gaan, kan ik iedereen aanraden. Dit is dus het einde van het blog, de vakantie is gedaan en we gaan weer starten met de rat-race in Nederland. Dag mooi Vietnam en Cambodja, dag heerlijk strand in Thailand. Wie weet tot ziens.