2013 Peru
2013-09-25 Voorbereiding
Vandaag de reisbescheiden binnen gekregen, oh dan begint de reiskoorts wel toe te slaan! We hebben gelukkig een rechtstreekse vlucht naar Lima met de KLM. Ik vind vliegen leuk, hoewel dit eigenlijk beperkt blijft tot het stijgen. Het brullen van de motors en dat zo’n machine dan ‘zo maar’ de lucht in gaat blijf ik fantastisch vinden. Na twee uur begin ik me al te vervelen, want oh wat heb je weinig beenruimte en wat zit de armleuning altijd in de weg. Maar goed de E-reader staat vol boeken dus wat dat betreft zouden we ons moeten kunnen vermaken.
Nu leest geen mens bijna 13 uur maar daar hebben ze dan weer films voor uitgevonden. We vliegen met een Boeing 777. Drie maal drie stoelen naast elkaar dus je zit altijd met een vreemde naast je. Om half één s ’middags vertrekken we, dit betekent dat we rond één uur s ’nachts onze tijd aankomen in Peru. Het is daar momenteel 6 uur vroeger en dat betekent dat het daar 19.00 uur is. Zal wel een vroegertje gaan worden met slapen, voor Peruaanse begrippen want wij zitten qua gevoel natuurlijk nog in het Europese tijdschema. We weten nu ook in wat voor hotels we terecht komen en dat wordt je ook helemaal blij van. Ze zien er allemaal zo leuk uit, van oude gebouwtjes tot wat moderner, de ene kamer wat kleiner en de ander wat groter maar volgens mij stuk voor stuk juweeltjes.
Het begint al goed in Lima, daar gaan we overnachten in zo’n mooi jaren dertig gebouw. Het is weer echt leven uit de koffer want we zullen in die 17 dagen maar liefst in elf verschillende hotels verblijven! Het idee om niet te lang te wachten met naar bed gaan is niet gek want de volgende dag moeten we er alweer vroeg uit om 250 km te rijden in de bus op weg naar Parracas. Hier gaan we een boottocht maken (op de South Pacific Ocean) naar de Ballestase eilanden, om de Humboldt pinguïns, de Jan van Genten en de zeeleeuwen te bewonderen. Dat klinkt toch geweldig! Of dit ook echt zo geweldig is gaan jullie vast lezen in de reisverslagen.
Brengt me gelijk op het idee om reisziekte pillen te halen, want ik ben geen fan van een boot op open water. Tenminste ik ben wel fan, maar mijn lichaam niet want ik heb erg snel last van zeeziekte. Ron kun je geen groter plezier doen. Om op het water te zijn bedoel ik niet met mijn zeeziekte, ha,ha. Vanmorgen hebben we de vaccinatie tegen Gele koorts gehaald. Niets van gevoeld maar je kunt er een beetje hangerig van worden, we zien wel. Onze andere vaccinaties waren nog geldig nog en dat was maar goed ook want voor deze twee injecties moesten we iets meer dan 130 euro betalen, kassa. Hopelijk betaald de ziektekostenverzekering nog wat terug. Zo dadelijk ga ik op pad om de Deet, de blarenpleisters, de Immodium etc etc te halen. Gek idee dat we over 9 dagen in het vliegtuig zitten. Het is nu lente in Lima en dat betekent dat de temperatuur daar nu tussen de 20 en 25 graden zit, heerlijk reis weer. Het volgende bericht zal dan ook uit Peru komen, tot dan.